2011. augusztus 18., csütörtök

Kulináris pillanatok


Úgy döntöttem, hogy ezentúl, mindig írok egy bejegyzést, ha főzök valamit. Leírom, hogy mit, hogyan csináltam és ízlett-e másoknak. Örülnék, ha ti is leírnátok a véleményeteket, főleg, ha ti is kipróbáltátok a receptet. Valamint szívesen fogadom az ötleteiteket is, hogy mit készítsek a jövőben.

A mai ebéd gombakrémleves és krumplifőzelék. Egyiket sem készítettem még. Bár elég sokat főztem már, azt hiszem egy igazi háziasszonyhoz képest én csak kezdő vagyok. Eléggé izgulok a leves miatt, mivel az Ákos kedvencéről van szó. Szeretném, ha az én gombakrémlevesem lenne a legfinomabb, amit valaha kóstolt. Nem szeretném elszúrni.

Mindenekelőtt lássuk a hozzávalókat, a www.desszert.eu honlap szerint. Hogy miért pont innen? Mert sem anyukám, sem a nagymamán nem készített még ilyet, ezért beírtam keresőbe hogy gombakrémleves és az első öt találat közül ez az oldal tetszett a legjobban.

Szóval az alapanyagok 4 adaghoz:

· ½ kg gomba

· 200g vaj

· 1 fej vöröshagyma

· kb 2 csipet só

· 1 nagy késhegynyi őrölt fehérbors

· 100g tejszín

Fogjunk is hozzá!

1. A vajban üvegesre sütöm a felaprított hagymát.

2. A gombát felkockázom, és a ¾-ét a hagymához adom. A többit félre rakom egyelőre.

3. A hagymára tett gombára annyi vizet öntök, ami félig ellepi.

4. Sóval, borssal ízesítem.

5. Megvárom, míg a gomba puhára fő, majd a tűzhelyről leveszem és felöntöm a tejszínnel miközben botturmix segítségével pépesítem.

7. Utána visszateszem a tűzhelyre, hogy egyet rottyanjon.

8. A maradék gombát üres, száraz edényben megpirítom, és a levesre szórom tálaláskor.

Nem is nehéz, igaz? És az íze… Hát… Nem szeretem a gombát, de számomra is ízletesre sikerült. Egy kicsit besűrűsödött, szóval nyugodtan hígíthattam volna egy kis tejjel. Az Ákosnak nagyon ízlett, nem győzött dicsérni.

Most pedig következzen a krumplifőzelék! Ez már anyukám receptje alapján. Hozzávalók:

· 1kg krumpli

· só, babérlevél, paprika

· liszt

· zsír

· 2 dl tejföl

Elkészítése:

1. A felkockázott krumplit sós vízben megfőzöm, 1-2 babérlevél társaságában. Anya nem szokott, de én azt gondolom, hogy ha egy kis borsot és majorannát is hozzákeverek, az nem árt.

2. Elkészítem a rántást (zsíron megpirítok 1 kanál lisztet, a tűzhelyről levéve hozzákeverek 1 kanál paprikát) és a krumplihoz keverem.

3. Elkészítem a habarást (tejfölhöz adok egy kis vizet és 1 kanál lisztet) és azt is hozzákeverem.

4. Tükörtojással a tetején tálalom.

A kruplifőzelék kruplifőzelék ízű lett, szóval minden rendben. Sikerült. Ákosnak is tetszett.

1 megjegyzés:

  1. Jó ötletnek tartom a dokumentálást! ;-)
    Igyekszem majd kipróbálni őket. :P Bár az az igazság, hogy mi nem szeretjük a gombalevest (és a -pörköltet sem), így krémlevest sem ettünk még, de ha azt mondod, hogy Neked is ízlett, akkor kipróbálom.
    Krumplifőzeléket már én is csináltam, arra már nem emlékszem, hogy hogyan, szóval nincs összehasonlítási alapom. De szívesen megcsinálom így, pláne tükörtojással a tetején - még soha nem hallottam, hogy azzal is lehet enni, de miért ne... :D

    VálaszTörlés