2011. június 9., csütörtök

Hotel Kikelet

A bama.hu-n találtam a következő videót, ami 1937-ben készült Pécsett! A filmet a Hotel Kikelet népszerűsítésére forgatták.
Idézem a youtube leírást:
1936-ban a Mecseken felépült egy azóta már híres szálloda, a Hotel Kikelet. A következő évben elkészült a szálloda népszerűsítésére a "Hotel kikelet" című film is.
A film több jelenetét Pécsen forgatták pl. a Dóm tér, Szent István téri vízlépcső és környéke (Alsó-sétatér) valamint a Mecsek.Olyan népszerű színészek szerepelnek a filmben, mint Turay Ida, Páger Antal, Kabos Gyula, Uray Tivadar, hogy csak az ismertebbeket említsük meg.Ez a kis összeállítás kizárólag a pécsi jeleneteket tartalmazza, bemutatva a város egy kis részletét 1937-ből.Sajnos a film csak VHS TV felvételen létezik, nem adták ki még DVD-n (aki teheti azért nézze meg a teljes filmet).Pécsett forgatott filmek sorába tartozik az 1958-as "Bogáncs" is:

Azt javaslom, hogy egyik este közös programként nézzük meg! YouTube-on is fent van a teljes film, igaz, elég gyenge minőségben, de hát mit várunk egy 1937-es filmtől! :)

5 megjegyzés:

  1. a 6 perces videót azért érdemes megnézni, mert feliratozva van sok-sok érdekesség

    VálaszTörlés
  2. Én benne lennék, hogy megnézzük. Kíváncsi vagyok hogyan fűzi a hapsi a csajt a Pezsgőgyár előtt. :D
    Apropó, már akkor is Pezsgőgyár volt?

    Épp a héten néztünk egy magyar filmet a TVben Sofival: Nápolyt látni és...
    És az is jó volt, bár az már színes és jobb minőségű. Nem volt hosszú, de jó a sztorija. Élveztük. :)

    VálaszTörlés
  3. Érdekes, úgyhogy benne vagyok.

    VálaszTörlés
  4. csak szóljatok hogy mikor, én holnap elutazom, jövő héten leszek.

    VálaszTörlés
  5. na mi a helyzet a filmezéssel? közben haza is jöttem már...

    VálaszTörlés